audi_q4_e-tron (1)
Reduser kostander og øk kundetilfredshet

Erstatningsbil 2.0

Effektiv utleie av forhandlerens egen bilpark

I tett samarbeid med bransjen har vi utviklet en moderne tjeneste som effektiviserer utleie av forhandlerens egne biler. Resultatet er lavere kostnader, økt inntjening og en langt bedre kundeopplevelse – med riktig bil til riktig person, til rett tid. Tjenesten er allerede tatt i bruk av over 10 forhandlernettverk med nærmere 1000 biler, og utfordrer nå de tradisjonelle leiebilaktørene.

erstatningsbil-ikon-02
Reduser kostnadene

Få tilbake kostnader som påløper under leieforhold, som skader, bom, lading, parkering og bøter.

erstatningsbil-ikon-08
Øk inntektene

Lei ut bilene til både eksisterende og nye kunder, og delta i anbud som krever en bildelingsløsning.

icon-calendar
Reduser administrasjon

Hyre håndterer alle transaksjoner, og fordeler kostnader og inntekter slik at du har full oversikt.

Dette får du med Erstatningsbil 2.0
erstatningsbil-ikon-01
Bookingportal og digital nøkkel

Kunden får bookingen rett på mobil og hente og levere bilen når det passer med digital nøkkel.

erstatningsbil-ikon-02
Fakturering og kortbetaling

Systemet fanger opp alt fra bom, drivstoff, parkering og bøter og blir automatisk belastet kunden.

erstatningsbil-ikon-03
Sikker identifisering av kunde

Kundene logger inn med BankID, og siden alt gjøres i appen slipper kunden å vente i kø.

erstatningsbil-ikon-04
Enkel portal for flåtestyring

Med fleet.hyre.no styrer du tilgjengelighet og får full oversikt over inntjening, drivstoffnivå, dekktype og skader.

erstatningsbil-ikon-05
Digital skadekontroll og taksering

Få bedre kontroll på skader som måtte oppstå og effektiviser prosessen med taksering og inndriving av kostnader.

erstatningsbil-ikon-06
Markedets beste kundeservice

Vi er tilgjengelig for kundene før, under og etter leieforholdet med døgnåpen veihjelp og kundeservice på telefon og chat.

Administrer alle leieforhold ett sted

I bookingsystemet lager du leieforholdene, og velger hvilke betalingsregler som skal gjelde for kunden. Betalingsreglene bestemmer hvem som skal betale for hva under et leieforhold.

Her kan dere også enkelt legge til hvem hos forhandler som skal få tilgang til å administrere og lage nye leieforhold.

Få full kontroll over bilparken

I flåtesystemet får dere full oversikt over status på bilene. Dere kan selv administrere beskrivelse av bilene, bilder og utstyr.

Her vil dere får oversikt over inntekter, fakturaer, utnyttelsesgrad på bilparken, skadesaker og prosess for on- og offboarding av biler. I tillegg kan dere sette biler tilgjengelig for leie på Hyre.

Slik får kunden enkelt tilgang til leiebil

Siden Hyre ble lansert har kundene våre gjennomført én million leieforhold, der de leier, låser opp og betaler for bilen kun ved hjelp av en app på mobilen. Med Erstatningsbil får kundene tilgang til samme robuste tjeneste som sikrer gode kundeopplevelser.

erstatningsbil-ikon-07
Invitasjon på SMS

Når bilen er reservert mottar kunden en SMS med en lenke som åpner appen og viser detaljer om leieforholdet.

erstatningsbil-ikon-08
Lås opp bilen med mobilen

Mobilen er nøkkelen og kobler seg automatisk til bilen ved hjelp av Bluetooth når du er i nærheten.

erstatningsbil-ikon-09
Avslutt leieforholdet

Når kunden er ferdig med bilen parkerer man den tilbake på plassen sin, og alle kostnader blir trukket automatisk.

Kastet nøklene og fikk ny inntektskilde

Med Erstatningsbil 2.0 har RøhneSelmer fått bedre kontroll over egen bilpark og nye inntektsmuligheter – også utenom verkstedets åpningstider.

Les om hvordan RøhneSelmer både sparer og tjener med Hyre

– Enklere for oss og bedre for kundene

Hyre og Møller Bil har samarbeidet om å utvikle en tjeneste som effektiviserer utleie av forhandlerens egne biler. – Gir oss større kontroll over kundereisen og nye inntjeningsmuligheter, sier Ingunn Turner i Møller Bil Sør-Rogaland.

Les erfaringene til Møller Bil Sør-Rogaland

Kom i gang med Erstatningsbil 2.0

Hyres løsning er kompatibel med 99 % av alle moderne kjøretøy, og vi kan få deg i gang i løpet av få uker.

Ta kontakt for å vite mer 👋

Bestem hva kundene skal betale for

Forhandler kan selv sette opp betalingsreglene som bestemmer hvilken part som skal betale hva. Del opp hvor mange leiedøgn forhandleren skal dekke, hvem som skal betale for påløpte kostnader som drivstoff, parkering og bøter. Slik blir det lett å tilpasse reglene til ulike scenario som er relevante for akkurat din forhandler.

Det er også enkelt å tilpasse slik at fakturaunderlag for garanti sendes raskere enn andre faktura, slik at importørens frister overholdes

Besparelser

  • Ingen tid brukt på å etterfakturere småbeløp
  • Kostnader for drivstoff trekkes automatisk fra kundens kort
  • Bom avregnes i sanntid og belastes kunden
  • Kameraparkering blir automatisk belastet kunden
  • Hyre håndterer skadesaker direkte med kunden med digital skadekontroll
  • Strøm og drivstoff belastes kunde automatisk
  • Bøter og andre kostnader blir knyttet til riktig leieforhold og inndrevet

Muligheter

  • Nøkkelløs og digital håndtering av leie utenom åpningstid
  • Prøvekjøring av biler med digital nøkkel
  • Utleie av biler på Hyres plattform
  • Salg av bilpool-løsning til eiendomsprosjekter og flåtekunder
  • Svare på anbud som tidligere har vært forbehold biladministrasjonsselskap

Send oss en e-post og avtal et møte ☕️