Hva kan vi hjelpe deg med?

Hvor kan jeg parkere bilen min før jeg leier den ut?

Bilen må stå lett tilgjengelig så leietakerne våre kan hente den uten problemer. Fast parkering utendørs eller beboerparkering er det beste. Garasje med kode fungerer også. Er garasjen adgangsbegrenset kan bilen dessverre ikke leies ut med Hyre.

Kan jeg ombestemme meg etter at jeg har gjort bilen min tilgjengelig for leie?

Ja, så lenge ingen allerede har booket bilen din er det bare å endre tilgjengelighetsperiode som du ønsker selv.

Bilen min er utleid, men jeg trenger den selv – hva gjør jeg?

Om bilen er leid ut og du finner ut at du trenger bil likevel kan du leie en annen bil av oss i mellomtiden.

Kommer bilen min tilbake til avtalt tid?

Ja, leietaker må alltid levere før tilgjengelighetsperioden du har satt går ut. Om en leietaker ønsker å utvide leieforholdet, bilen er tilgjengelig og det ikke er noen andre bookinger på bilen din kan han gjøre dette i appen.

Hva skjer om bilen min ikke kommer tilbake til avtalt tid?

Om vi ser at bilen din ser ut til å bli forsinket til levering tar vi kontakt med leietaker og underretter om gebyrer for sen levering. Dette vil du kompenseres for i henhold til våre vilkår.

Hvem er ansvarlig for å vaske bilen?

Bileier er selv ansvarlig for at bilen er ren og pen, men den skal leveres tilbake ryddig og fri for søppel – så blir det hyggelig for nestemann også.

Hvordan finner jeg igjen bilen min etter et leieforhold?

Når bilen er levert tilbake kan du se eksakt lokasjon for hvor den står parkert i Utleier-appen. Bilen skal alltid leveres tilbake der den ble hentet. Om du har beboerparkering kan det være noen avvik, men du vil alltid finne bilens eksakte posisjon i appen.

Jeg har fått bot under et leieforhold – hva gjør jeg?

Meld fra til oss om at du har fått bot og legg den til betaling selv. Vi trekker ansvarlig leietaker og refunderer deg så fort vi får bekreftelse på at boten er betalt.

Hva dekkes av forsikringen?

Vi har en av markedets aller beste forsikringsavtaler både for leietaker og utleier, med dekning opptil 1 million kroner. Hele forsikringsavtalen kan du lese her: https://www.hyre.no/forsikring/utleier/

Hva dekkes av forsikringen?

Før leietaker får tilgang til bilen – og før den leveres tilbake – må han/hun sende inn bilder av bilen gjennom applikasjonen. Disse bildene er din forsikring om at bilen er i samme stand når du får den tilbake som da leietaker plukket den opp.

Får jeg leiebil ved reparasjon av skade?

Ja, leiebil blir dekket om du må ha bilen på verksted som et resultat av en skade oppstått i et leieforhold. Vi sørger for at leiebil blir levert hos bilverkstedet der skaden skal utbedres.

Hva gjør jeg om bilen blir stjålet?

Om bilen blir stjålet må du varsle politiet og Hyre, slik at det blir opprettet en politi- og forsikringssak. Forsikringen dekker underslag.

Hva gjør jeg om jeg oppdager en skade etter leieforholdet som ikke er meldt inn?

Oppdager du skader eller mangler som ikke er meldt inn til oss, må du melde fra så fort du oppdager det. Vi tar da en gjennomgang av bilder leietaker har tatt for å finne ut hvem som har ansvaret for skaden/mangelen.

Taper jeg bonus om jeg benytter forsikringen til å utbedre skader som følge av et leieforhold?

Nei, du som utleier har ingen bonustap eller egenandel ved skade i et leieforhold.