Hva kan vi hjelpe deg med?

Kan bilen min stå i en garasje/parkeringshus?

Bilen kan ikke stå i en lukket garasje når den gjøres tilgjengelig på Hyre. Da kommer til og med Hyre til kort.

Kan jeg ombestemme meg etter at jeg har gjort bilen min tilgjengelig for leie?

Ja, så lenge ingen allerede har leid bilen din. Om bilen er leid ut kan du leie en annen bil av oss i mellomtiden.

Hvem er ansvarlig for å vaske bil?

Bileier er selv ansvarlig for at bilen er ren og pen, men den skal leveres tilbake ryddig og fri for søppel - så blir det hyggelig for nestemann også.

Hvordan finner jeg igjen bilen min etter et leieforhold?

Du ser enkelt statusen på leieforholdet i Hyre-appen og hvor bilen er blitt parkert når leien er avsluttet. Bilen skal alltid leveres tilbake der den ble hentet.

Koster det penger å ha en profil hos Hyre?

Det er ingen faste kostander ved å ha en profil hos oss. Du betaler kun når du leier en bil.

Hva skal til for å leie ut bilen min på Hyre?

Utover at HyreConnect må være kompatibel med din bil har vi krav om at bilen er 2012-modell eller nyere, ikke kjørt mer enn 150.000 km, står parkert tilgjengelig for alle og er ikke en firmabil. Registrer deg på hyre.no/utleier så sjekker vi raskt om bilen din er kompatibel.

Kan jeg leie ut en leasing-bil?

Du må gjerne leie ut leasing-bilen din hos oss, men du gjør lurt i å avklare om dette støttes i leasingkontrakten din.

Kan jeg leie ut el-bil?

Selvfølgelig! Så lenge den følger de generelle kravene til bilene våre.

Koster det noe å få HyreConnect i bilen?

Om bilen din står parkert i Oslo og du er villig til dele bilen din mer enn 5 dager i måneden kvalifiserer du som pilotkunde hos Hyre. Da er det ingen kostnad for å komme i gang med Hyre vi dekker installasjon og selve enheten. Søk om å bli Hyre Pilotkunde i dag! https://www.hyre.no/utleier/

Hva dekkes av forsikringen?

Vi har en av markedets aller beste forsikringsavtaler både for leietaker og utleier, med dekning opptill 1 million kroner. Hele forsikringsavtalen kan du lese her: https://www.hyre.no/forsikring/utleier/ .

Hvordan dokumenteres bilens stand før og etter leieforholdet?

Før du får tilgang til bilen, og før du får leverer den tilbake må du sende inn bilder bilen direkte gjennom applikasjonen. Disse bildene er din forsikring på at bilen var i like god stand når du leverer den tilbake som når du hentet den.

Får jeg leiebil ved reparasjon av skade?

Ja, leiebil blir dekket om du må ha bilen på verksted som et resultat av en skade oppstått i et leieforhold. Vi sørger for at leiebil blir levert hos bilverkstedet der skaden skal utbedres.

Hva gjør jeg om bilen blir stjålet?

Om bilen blir stjålet må du varsle Politiet og Hyre, slik at det blir opprettet en politi- og forsikringssak. Forsikringen dekker underslag.

Hva gjør jeg om jeg oppdager en skade etter leieforholdet som ikke er meldt inn?

Oppdager du skader eller mangler som ikke er meldt inn til oss, må du melde ifra til oss så raskt du oppdager det. Vi tar da en gjennomgang av bilder som leietaker har tatt for å finne ut hvem som har ansvaret for skaden/mangel.

Taper jeg bonus om jeg benytter forsikringen til å utbedre skader som følge av et leieforhold?

Nei, du som utleier har ingen bonustap eller egenandel ved skade i et leieforhold.

Hvordan blir bompasseringer beregnet?

Bomring betales av den som leier bilen, men slapp av - du trenger ikke holde orden på det selv. Vi beregner det automatisk og legger det til i prisen for deg.

Får jeg bedre betalt om jeg har en nyere og finere bil?

Har du en nyere bil eller en litt mer spesiell bil, vil du ikke få en høyere timespris eller døgnpris, men sjansen for at leietakerer velger bilen din er større.