Hva kan vi hjelpe deg med?

Kan jeg avbestille en booket bil?

Du kan avbestille helt frem til det har gått 1 time fra du booket bilen. Etter det blir du belastet til enhver tid gjeldende minstepris.

Kan jeg levere tilbake bilen før avtalt leietid er over?

Det eneste tidspunktet som er hellig er det som uteier har satt som tilbakeleveringstid. Frem til da kan du levere den tilbake når det passer deg.

Hva skjer om jeg går tom for strøm, eller mister telefonen?

Om du går tom for strøm eller mister telefonen kan du enkelt bruke en annen telefon og logge inn med din egen BankID. Om det ikke er et alternativ ringer du oss på telefon, så hjelper vi deg.

Hvordan kan jeg kontakte Hyre under leieforholdet?

Du kan benytte chat, 22 44 49 73 eller hei@hyre.no for å snakke med oss før, under og etter et utleie

Kan noen andre enn den som leier bilen kjøre?

Ja, en kan kostnadsfritt registrere flere sjåfører. Alle andre sjåfører må ha Hyre-konto med godkjent førerrett og må registreres før personen skal kjøre. Ta kontakt med oss på chat via appen for å registrere ekstra sjåfører.

Kan den som eier bilen se hvor jeg har kjørt i leieperioden?

Nei, personvern og datasikkerhet tar vi svært alvorlig. Det er kun du som har kjørt bilen og Hyre selv som kan se kjøreturen i sin helhet. Vi trenger det for å gjøre nødvendig funksjonalitet tilgengelig for deg som kunde og deler ikke disse dataene med noen andre. Utleier kan kun se hvor langt du har kjørt, ikke hvor.

Hvor er Hyre tilgjengelig?

Hyre er kun tilgjengelig i Oslo. Inntil videre...

Er det noe aldersgrense på å leie bil hos Hyre?

Ja. Inkludert forsikring dekker kun leietakere over 23 år.

Hvordan får jeg tilgang til Hyre?

Alle med BankID kan registrere en konto på Hyre.

Hva dekkes av forsikringen?

Vi har en av markedets aller beste forsikringsavtaler både for leietaker og utleier, med dekning opptil 1 million kroner. Hele forsikringsavtalen kan du lese her: https://www.hyre.no/forsikring/leietaker/ .

Hvordan dokumenterer jeg bilens stand før og etter leieforholdet?

Før du får tilgang til bilen, og før du leverer den tilbake, må du sende inn bilder bilen direkte gjennom applikasjonen. Disse bildene er din forsikring på at bilen var i like god stand når du leverer den tilbake som når du hentet den.

Følger det med Veihjelp i leien?

Dersom du har fått motorstopp, vært i en kollisjon/utforkjøring, punktert, låst deg ute eller har andre typer uhell med bilen dekker forsikringene Veihjelp mot en egenandel på 500,-. Les hele forsikringsavtalen vår med If her: https://www.hyre.no/forsikring/leietaker

Hva er inkludert i leieprisen?

Leieprisen er inkludert forsikring. Drivstoff og bompasseringer kommer i tillegg.

Er bompasseringer inkludert i leieprisen?

Bomring kommer i tillegg, men slapp av - du trenger ikke holde orden på det selv. Vi beregner det automatisk og legger det til i prisen for deg.

Hvem betaler for drivstoff?

For at ikke det første man må gjøre når man leier bil er å fylle drivstoff oppfordres både den som leier og den som eier bilen å sørge for at det er full tank når man plukker opp og leverer tilbake bilen. Med andre ord, den som bruker drivstoff skal fylle drivstoff. Fyller man mer enn det som var på tanken når du plukket opp bilen blir differansen trukket fra sluttoppgjøret. Leverer man den tilbake med mindre enn det som var på tanken vil du få et påslag i pris.